Promjena namjene i forme majica

Majice s kratkim rukavima

Prije nego su majice postale vanjski dio odjeće, one su bile dijelom donjeg rublja koje je bilo izrađeno od gornjeg i donjeg dijela koji se mogao ugurati pod pojas. Takav komplet nosili su rudari i slagači tereta tijekom druge polovice 19. stoljeća. Kasnije su se klasične majice odvojile od donjeg dijela donjeg rublja te su postale samostalan odjevni predmet. 

Majice kao klasičan odjevni predmetpopularizirala je američka ratna mornarica tijekom španjolsko-američkog rata 1898. godine. Tada su bile majice kratkih rukava, bijele boje, izrađene od pamuka te su se nosile ispod uniforme.

Popularizacija ovog odjevnog predmeta

Kasnije su klasične majice s kratkim rukavima bile popularne i kod nautičara i mornara te radnika u raznim industrijama, kao što je primjerice poljoprivreda. Razlozi zbog kojih t-shirt odnosno majica kratkih rukava postala popularna u svim poslovima su:

  • lak za održavanje i čišćenje
  • jeftine za izradu
  • udobnost

Osim majica s uobičajenim, okruglim izrezom, postojale su i majice V- izreza, odnosno one čiji je dekolte bio u obliku slova V. Majice s V-izrezom su napravljene kako se dekolte ne bi isticao kada bi se preko nje nosila još jedna majica. 

Marlon Brando je popularizirao majice

Termin majica prvi put se pojavio 1920. godine u Merriam-Webster rječniku. Posebno popularne su postale nakon Drugog svjetskog rata kada su ih veterani nosili kao dio casual odjevne kombinacije. Svoju popularnost postižu 1950. godine nakon filma Tramvaj zvan čežnja u kojem je majicu nosio glumac Marlon Brando.

Majice je popularizirao Marlon Brando
Marlon Brando u filmu “Tramvaj zvan čežnja” nakon kojeg su majice postigle popularnost

Nakon tog filma, muška majica kao odjevni predmet dobiva status modernog, samostalnog, vanjskog dijela odjeće. Također su ih često nosili dječaci kada su obavljali kućanske poslove ili se igrali, a vremenom su postale glavni dio casual odjeće.

Modeli s printom

Majice s printom ušle su u masovnu upotrebu 1942. godine, a popularizirala ih je škola Air Corps Gunnery koja se u njima pojavila na naslovnici magazina Life. Posebnu popularnost postigle su 1960. godine, a kasnije su preuzele i ulogu reklamiranja, samoizražavanja te su se koristile i na brojnim prosvjedima kao izraz stava i mišljenja prosvjednika.

Također, klasične modeli su se koristili i kao suvenir. Danas je njihova namjena široka, a majice možemo pronaći u različitim dizajnima, materijalima, bojama, veličinama i uzorcima. Može se reći kako su danas najpopularnije majice kratkih rukava s printom, koje su svojevrstan must have u ormaru svake osobe.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.